.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ثبت 116 میلیون سفر نوروزی در کشور

از 27 اسفند 89 تا پايان روز نهم فروردين بيش از 116 ميليون نفر سفر در كشور انجام شد.

رييس ستاد دائمي تسهيلات نوروزي با بيان اينكه آمار تعداد سفرهاي نوروزي و مسافران جابه‌جا شده در شهرهاي مختلف از 27 اسفندماه محاسبه شده است،
در این باره گفت: با وجود هدفمند شدن يارانه‌ها، مردم مديريت خوب و هدفمندي در سفرهاي نوروزي خود داشتند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر آمار تعداد مسافران تا آخرين ساعات روز نهم محاسبه شده است، افزود: تا پايان 9 فروردين‌ماه سال 90، بيش از 116 ميليون و 897 هزار نفر سفر در جاده‌ها و شهرهاي سراسر ايران صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي كشور افزود: با توجه به اينكه اين تعداد سفر در نوروز سال 89، حدود 93 ميليون و 409 هزار نفر سفر بوده، این رقم در سال جاري نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدي داشته است.
وي تصريح كرد: به لحاظ نفر سفر استان‌هاي قم، مازندران، اصفهان، فارس و هرمزگان بيشترين مسافر را داشته‌اند كه استان قم با رشد چشمگير 5/37 درصد بيشترين تعداد نفر سفر را به خود اختصاص داده است.
وي اضافه كرد: از 27 اسفندماه تا پايان روز نهم فروردين ماه سال‌جاری، 40 ميليون و 41 هزار نفر شب اقامت در مراكز خدماتي داشته‌ايم كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 31 ميليون و 669 هزار اقامت بوده و رشد 4/26 درصدي داشته است. رييس ستاد دائمي تسهيلات نوروزي كشور ادامه داد: در بخش نفر شب اقامت نیز استان‌هاي مازندران، فارس، گيلان، بوشهر و اصفهان بيشترين مسافر را داشته‌اند. وي خاطرنشان كرد: البته در مقايسه با سال گذشته در بخش نفر شب اقامت استان مازندران بيشترين رشد را داشته است.
قم میزبان 8 میلیون مسافر نوروزی
استاندار قم نیز در این‌باره گفت: 8 میلیون مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات تا پايان روز نهم فروردين به شهر قم سفر کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم با اشاره به سفرهای نوروزی به شهر قم گفت: از روز 25 اسفند ماه سال 89 تا روز نهم فروردين‌ماه بیش از8 میلیون مسافر به استان قم وارد شده و حدود 800 هزار نفر در استان اقامت داشته‌اند.
بازديد 6 ميليون و 750 هزار گردشگر از استان بوشهر
همچنین دبير ستاد تسهيلات نوروزي استان بوشهر از بازديد 6 ميليون و 750 هزار گردشگر از اين استان خبر داد.
احمد دشتي در بازديد از اماكن گردشگري شهرستان كنگان اظهار کرد: اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان بوشهر در نوروز سال جاري فعاليت بسيار خوب و قابل‌قبولي داشته است. مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان بوشهر از بازديد بيش از 6 ميليون و 750 هزار گردشگر از بوشهر خبر داد و يادآور شد: از ابتداي تعطيلات نوروزي بيش از 6 ميليون و 750 مسافر و گردشگر از مناطق مختلف استان بوشهر بازديد كرده‌اند و شاهد يك ركورد بي‌نظير در جذب گردشگر در استان هستيم.
دشتي تصريح كرد: ميزان درآمد استان بوشهر در تعطيلات نوروزي امسال نيز با رشد چشمگيري مواجه شده و تاكنون بيش از
210 ميليارد ريال درآمدزايي براي استان حاصل شده و اين در حالي است كه در تعطيلات نوروز سال گذشته در مجموع حدود 180 ميليارد ريال درآمدزايي داشته‌ايم.
ورود 5/4 میلیون زائر در هفته اول تعطیلات به مشهد مقدس
براساس این گزارش، استاندار خراسان رضوی، از ورود بیش از 5/4 میلیون زائر و گردشگر به مشهد مقدس، طی هفته اول تعطیلات نوروز، خبر داد.
محمود صلاحی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مشهد با توجه به وجود بارگاه امام رضا (ع) جایگاه ویژه ای در کشور دارد و اکثر قریب به اتفاق مردم، سفرهای خود را از مشهد مقدس آغاز می کنند.
شاهچراغ شاهد بيش از 5 ميليون زائر نوروزي
فرماندار شيراز با اشاره به استقبال بي‌نظير زائران در ايام نوروز امسال از حرم مطهر شاهچراغ (ع) عنوان کرد: حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ايام تعطيلات سال 90 و در هشت روز اول فروردين ماه بيش از 5 ميليون زائر داشته است که با توجه به حجم عظيم مسافران بايد اقدامات اساسي انجام شود.
به گزارش ايسنا، مديرکل ميراث فرهنگي‌، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي نيز گفت: استان مركزي با بيش از دو هزار جاذبه طبيعي، تاريخي، مذهبي و باستاني يكي از مناطق مستعد براي پذيرش گردشگران نوروزي است.فراهاني افزود‌: استان مرکزي قابليت آن را دارد كه به يكي از مقاصد اصلي گردشگران تبديل شود و رشد 25 درصدي سفرهاي نوروزی به اين استان در تعطيلات نسبت به مدت مشابه قبل بيانگر اين قابليت مهم است.
4 میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی به گیلان رفتند
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای گیلان از ورود چهار میلیون مسافر به استان خبر داد.
امید عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: از 25 اسفند ماه تا دو روز گذشته چهارمیلیون مسافر وارد گیلان شدند که حدود 800 هزار نفر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
وی اظهار کرد: وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مکان‌های زیارتی در مناطق مختلف گیلان باعث شده تا این استان در ردیف مناطق گردشگرپذیر کشور قرار گیرد.
افزایش 40 درصدی گردشگر به منطقه آزاد انزلی
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از افزایش 40 درصدی ورود گردشگر به این منطقه در ایام نوروز خبر داد.
علیرضا بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: از 25 اسفند تا پنجم فروردین ماه سال 90 در حدود 550 هزار گردشگر وارد محدوده منطقه آزاد انزلی شده و از امکانات و تسهیلات این سازمان بهره بردند، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 345 هزار نفر بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.